PO - lesa Salaš
3. 10. 2009
Dne 3. 10. 2009 v 19:28 byla naše jednotka požádána o pomoc při zvládnutí lesního požáru na Salaši. Jednotka se dostávala na místo jen s velkými obtížemi, protože les hořel asi 1,5 km od silnice a veškerý příjezd byl po neudržovaných a mnohdy i překopaných lesních cestách.
Po příjezdu na místo začali naši hasiči podle pokynů velitele zásahu hasit ze severní strany zasaženého prostoru, kterým nebyl vzrostlý les, ale mýtina s vývraty, pařezy a klestím o rozloze jednoho fotbalového hřiště. Asi po půlhodině hasebních prací bylo potřeba zajet doplnit vodu, tak řidič a jeden člen SDH Salaš sjeli dolů do obce k hydrantu. Po návratu byl požár již skoro uhašen, ale po dohodě s velitelem jsme ještě pokropili celý prostor vodním dělem a poté se vrátili na základnu.
Tento zásah ukázal potřebu velkých cisteren s dobrou prostupností terénem a taky to, že naši řidiči jsou schopni manévrovat s vozidlem o hmotnosti téměř 19 tun v úzkých, kluzkých prostorách a středně těžkém terénu, bez větších problémů.
Zvláštnosti:
Při tomto požáru nebyly vidět téměř žádné plameny. Vše hořelo v kořenech a v hrabance. Bylo tedy obzvášť nutné celý prostor pečlivě prohrabat ženijním nářadím a současné při tom prolévat vodou, což je pro všechny hasiče velmi vyčerpávající a zdlouhavá práce.
Zúčastnili se:
Michal Trňák - velitel vozu
Martin Řezníček - řidič, strojník
Josef Vanda ml. - hasič
a
Jakub Kotačka jako příslušník jednotky HZS ZLK
Po příjezdu na místo začali naši hasiči podle pokynů velitele zásahu hasit ze severní strany zasaženého prostoru, kterým nebyl vzrostlý les, ale mýtina s vývraty, pařezy a klestím o rozloze jednoho fotbalového hřiště. Asi po půlhodině hasebních prací bylo potřeba zajet doplnit vodu, tak řidič a jeden člen SDH Salaš sjeli dolů do obce k hydrantu. Po návratu byl požár již skoro uhašen, ale po dohodě s velitelem jsme ještě pokropili celý prostor vodním dělem a poté se vrátili na základnu.
Tento zásah ukázal potřebu velkých cisteren s dobrou prostupností terénem a taky to, že naši řidiči jsou schopni manévrovat s vozidlem o hmotnosti téměř 19 tun v úzkých, kluzkých prostorách a středně těžkém terénu, bez větších problémů.
Zvláštnosti:
Při tomto požáru nebyly vidět téměř žádné plameny. Vše hořelo v kořenech a v hrabance. Bylo tedy obzvášť nutné celý prostor pečlivě prohrabat ženijním nářadím a současné při tom prolévat vodou, což je pro všechny hasiče velmi vyčerpávající a zdlouhavá práce.
Zúčastnili se:
Michal Trňák - velitel vozu
Martin Řezníček - řidič, strojník
Josef Vanda ml. - hasič
a
Jakub Kotačka jako příslušník jednotky HZS ZLK
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář